تعداد بازدید: ۱۰
تاريخ انتشار: جمعه،۲۹ دی ۱۳۹۶
ساعت انتشار: ۲۳:۰۵
معمایی که فرمانده چینی تیم امداد سانچی مطرح کرد
به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، فرمانده چینی تیم چهار نفره امداد و نجات که به داخل کشتی سانچی ورود کرده بود گفت: تمام قسمت های کشتی غیر از کابین ایمنی در برابر تجاوز دزدان دریایی که به دلیل بالا بودن گازهای سمی با کپسول اکسیژن هم امکان ورود نداشت را برای یافتن خدمه و دریانوردان ایرانی جستجو کردیم. او روز جمعه گفت: یک تیم چهار 4 نفره علیرغم خطرات زیادی که از جمله احتمال انفجار و انتشار گازهای سمی وجود داشت با به خطر انداختن جان خود وارد کشتی شدیم.
وی افزود: قسمت های مختلف کشتی از جمله کابین اقامت کاپیتان و کابین اسکان خدمه را جستجو کردیم ولی تنها در عرشه کشتی و در قسمت قایق های نجات، دو جسد پیدا کردیم. او گفت: با توجه به اینکه درجه حرارت 89 درجه سانتیگراد بود و راهروی اضطراری کابین ایمنی در برابر دزدان دریایی هم از دود داغ و غلیظ پوشیده شده بود، تیم ما پس از بارها تلاش نتوانست وارد آن شود.
وی افزود: به ناچار و زمانی که اکسیژن کپسول های ما در حال اتمام بود با دو جسد و جعبه سیاه به کشتی 'شن چیان' بازگشتیم. وی در مورد نحوه ورود به کشتی هم گفت: با کشتی «شن چیان» به 10 متری کشتی حادثه دیده رسیدیم و از طریق جرثقیل وارد عرشه کشتی سانچی شدیم. فرمانده چینی تیم چهار نفره امداد و نجات افزود: کپسول های اکسیژن حدود 30 دقیقه اکسیژن داشتند و ما حدود 27 دقیقه در کشتی ماندیم و بیش از این امکان ماندن و جستجوی ما در کشتی میسر نبود.
به گفته وی علاوه بر گرما، حرارت و دود غلیط ، هر کدام از ما بیش از 20 کیلوگرم تجهیزات ایمنی از جمله کپسول حمل می کردیم که این به مشکلات کار افزوده بود. 16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد و ۹ روز بعد پس از آتش سوزی فراوان عرق شد.
  ایرنا

کد خبر: 975719  |  مشاهده خبر در منبع اصلی: جام نیوز
گردآوری اخبار بوسیله ربات جستجوگر پارست
راجع به ربات پارست بیشتر بدانید
به اشتراک بگذارید

آخرین خبرهای

بررسی کارنامه خلبان هواپیمای سقوط کرده آسمان جام نیوز  ۱ ساعت پیش

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، کاپیتان حجت الله فولاد خلبان هواپیمای ATR سانحه دیده یکی از بهترین و با تجربه ترین معلم خلبان هاى شرکت هواپیمایى آسمان بوده است که در مجموع با نزدیک به 18000 ساعت پرواز، بیش از 400 بار در مسیر تهران یاسوج و برعکس پرواز داشته است .   ایشان فردی علاقه مند به پرواز...

مدیرعامل آسمان دریافت چک از خلبانان را تایید کرد جام نیوز  ۳ ساعت پیش

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، طی روزهای گذشته یکی از نمایندگان کمیسیون عمران مجلس گفته بود: هواپیمایی آسمان به هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص نامساعد بودن آب و هوای منطقه دنا هشدار داده بود اما این شرکت دستور پرواز را لغو نکرد. دامادی با یادآوری این‌که چند سال قبل همین پرواز دچار نقص فنی شده...

صدور کیفرخواست عامل شهادت سه نفر از مأموران ناجا جام نیوز  ۴ ساعت پیش

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی گفت: نامبرده که در تاریخ 30بهمن ماه 96 در یک اقدام مجرمانه با اتوبوس سه نفر از مأمورین ناجا را به شهادت رسانده بود توسط مأموران پلیس دستگیر و پس از انجام تحقیقات به قتل مأمورین اعتراف کرده...

جان باختن ۴ جوان در رباط کریم جام نیوز  ۴ ساعت پیش

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رباط کریم گفت: از کارخانه کارتن سازی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفتند و اعلام کردند، تعدادی جوان در آن کارخانه به فوت رسیده اند. سیدرضا موسوی افزود: بلافاصله خودورهای حمل جسد آتش نشانی رباط کریم به محل حادثه اعزام شده اند و در حال...

بازگشت گروه های جست و جو از کوه های دنا به کمپ اصلی جام نیوز  ۶ ساعت پیش

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: گروه هایی که چهارشنبه شب در بلندی های چهار هزار متری دنا برای جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان سقوط هواپیما مستقر شده بودند به علت شرایط نامناسب هوا به کمپ اصلی در منطقه بازگشتند. شاهین فتحی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران...

انتقال اجساد با بالگرد درصورت مساعد شدن هوا جام نیوز  ۶ ساعت پیش

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی افزود: از همان لحظاتی که این سانحه اتفاق افتاد بنا به دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی زمینی ارتش با سه فروند بالگرد در منطقه مستقر شدیم. وی اظهار کرد: در روز اول تیم‌های جستجوی ما از طریق هوایی برنامه‌ریزی‌های...

زن خون آشام آمریکایی سوژه شد! +تصاویر جام نیوز  ۱۳ ساعت پیش

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز به نقل از میرر، «جولیا ناکسن» از سال ۱۹۹۰ میلادی به عنوان زنی خون آشام شناخته شده و به همین دلیل از خانه اش طرد شده است. چراکه همسایگان اش از او به شدت می‌ترسیدند.   «جولیا» ماهانه بیش از یک و نیم لیتر خون می‌نوشد و طرفداران...

تومور عجیب در صورت بانوی فیلیپینی +عکس جام نیوز  ۱۳ ساعت پیش

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، رشد تومور عجیبی در صورت یک خانم فیلیپینی موجب شده است تا وی به دور از همسایگان و اقوام خود زندگی کند.     این خانم که 79 سال سن دارد می‌گوید: «همه از من می‌ترسند و فرار می‌کنند؛ به همین دلیل من در منطقه‌ای به دور از همه زندگی می‌کنم».     این...

پسری که مانند مرغ، تخم می‌گذارد! +عکس جام نیوز  ۱۵ ساعت پیش

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، تلویزیون دولتی اندونزی داستان «آکمال روسلی»، پسری از کابوپاتن گوا (منطقه‌ای در جنوب سولاوسی) را نشان داد که طبق گزارش‌ها در یک بیمارستان محلی دو عدد تخم گذاشته است که از نظر محتویات و اندازه شبیه تخم مرغ هستند! تصاویری که با اشعه ایکس گرفته...

برخورد قاطع دستگاه قضا با اغتشاشگران روز‌های اخیر جام نیوز  ۱۵ ساعت پیش

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، رییس کل دادگستری تهران در جمع خبرنگاران گفت: دستگاه قضا وظیفه دارد درجهت پاسداری از مردم نسبت به کسانی که اغتشاش می‌کنند، امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، به شدت و به سرعت برخورد کند. غلام‌حسین اسماعیلی رییس کل دادگستری تهران، در حاشیه مراسم تشییع پیکر...